Schijfremmen

 

Of het nu om een elektrische fiets, een gewone stadsfiets, mountainbike of zelfs racefiets gaat.
Steeds vaker worden schijfremmen toegepast. Simpelweg omdat het veiliger is onder alle weersomstandigheden en omdat de prestaties van schijfremmen erg goed zijn.

Zelfs in het prof peleton van het wielrennen zien we nu dat de teamfietsen uitgerust worden met schijfremmen!

Bij Multi-Bikes hebben we op meerdere manieren te maken met schijfremmen.
-In onze winkel tijdens het juist adviseren bij de aanschaf van een nieuwe fiets.
-In onze werkplaats bij het vervangen van rempads.  
 

Veel voorkomende problemen bij mechanische of hydraulische schijfremmen zijn:

 


• Piepende remmen
• Onvoldoende remkracht
• Snel slijtende rempads
• Schokkend remmen


Bovenstaande problemen zijn vaak het gevolg van niet of verkeerd ingeremde schijven en pads.

Om de maximale remcapaciteit te bereiken is het van groot belang om nieuwe remblokken/pads altijd goed in te remmen!
Er zijn meerdere manieren om dit goed te doen, zoals de zogeheten 3x30 methode (30x fietsen op de juiste snelheid en vol
remmen). Helaas zijn dit tijdrovende oplossingen en bereikt men toch niet altijd het gewenste resultaat.


Om bovenstaande problemen op te kunnen lossen introduceren wij vanaf heden de inrem service
MultiBikes beschikt als enige in de regio over een Cyclon Speed Brake Roller!

 

 

 

 

"Wij remmen uw schijfremmen in met de speed brake roller!"

 

 


De oplossing voor het goed en snel inremmen van schijfrem blokken / pads.
Hoe werkt het?
De fiets wordt op de aandrijfrollen geplaatst en de macine kan gestart worden. De motor loopt gelijdelijk op naar het ingestelde toerental, waarna de rem met een bepaalde kracht ingedrukt wordt zodat de rem licht blokkeerd gedurende een vastgestelde tijd. Tot slot kan de Speed Brake Roller uitgeschakeld worden en zal geleidelijk teruglopen in toerental. Wanneer de machine stopt kan de fiets van de machine genomen worden en zijn de remblokken perfect ingeremd.